Carian Maklumat Di Sini...

Google

Pengurusan Kewangan

Kini anda tiada lagi alasan untuk menguruskan kewangan dengan lebih bijak, teratur dan berkesan untuk diri sendiri kerana anda telah berada di laman web yang betul!

Ingat! Jangan menggunakan wang hanya untuk berbelanja dan berhutang, yang akhirnya menyebabkan anda berhadapan dengan masalah kewangan!

Menurut laporan Utusan Online edisi 10 Mei 2010, ramai dikalangan mereka yang berpendidikan tinggi dengan gaji bulanan melebihi RM2,000 sudah mempunyai hutang mencecah RM100,000 pada usia awal 30-an!

Suatu FAKTA yang amat mengejutkan!!!

LAPORAN AKHBAR UTUSAN ONLINE MENGENAI MASALAH HUTANG DI KALANGAN MASYARAKAT MALAYSIA

Ianya dengan jelas menunjukkan bahawa memiliki pendidikan tinggi belum tentu dapat menjamin seseorang itu mampu mengurus kewangan mereka dengan baik! Apa yang pasti, ilmu pengurusan kewangan peribadi sebenarnya WAJIB dipelajari oleh semua golongan masyarakat tidak terkecuali bagi mereka yang berpendidikan tinggi!

Jika mereka yang bijak pandai pun kurang bijak menguruskan kewangan mereka, bagaimana pula dengan mereka yang lain...???

Namun begitu, jangan risau dan bimbang kerana sebentar lagi anda boleh mempelajari dan mengetahui rahsia, teknik dan strategi pengurusan kewangan yang sebenar melalui produk-produk dan info-info kewangan peribadi yang boleh dipelajari oleh sesiapa sahaja tanpa mengira latar belakang !

Bahkan anda juga boleh menjadi lebih berjaya dalam kewangan dan kehidupan anda (mungkin lebih kaya) berbanding mereka yang berpendidikan tinggi sekiranya anda memiliki ilmu kewangan peribadi yang sebenar, biarpun anda hanya tamat Sekolah Menengah atau mungkin hanya tamat Sekolah Rendah sahaja!!!

Apa yang paling penting jika anda boleh membaca, dan mempraktikkan apa yang dikongsikan melalui laman web ini, peluang untuk anda berjaya dalam kewangan adalah sangat tinggi. Ini bermakna, tiada lagi alasan untuk anda mengeluh tentang keadaan kewangan anda sendiri selepas ini.

No comments:

Post a Comment

Jual ulam raih RM30,000 sebulan

KOTA BHARU: Kegigihan mengusahakan pelbagai jenis tanaman ulam-ulaman, nyata berbaloi buat seorang wanita apabila meraih pendapatan lumayan,...