Carian Maklumat Di Sini...

Google

Cara Mudah Untuk Menjual Sesuatu Produk

Cara Mudah Untuk Menjual Sesuatu Produk

Adakah anda ada masalah menjual barang?


Ada tak pernah rasa macam ni..?


"Saya kecewa, bisnes saya tak bergerak. Post kat FB, takda seorang pun nak beli.

Saya dah buat gambar cantik2. tapi takda orang beli. PONINGNYA. Saya minat bisnes tapi tak reti nak menjual. Agaknya sebab saya tak pandai teknologi kot"

Biar saya beritahu anda..


Tak pandai guna teknologi tu bukan sebab utama.


Anda mesti pandai menjual pada individu secara ONE to ONE dulu..


Lepas yang ni sudah mahir, baru ditingkatkan pada online dan teknologi untuk bagi lebih rancak.


Ada 3 step untuk menjual:


1. Dengar

2. Kaitkan dengan kita
3. Jual

Bagaimana nak mula mendengar?


Kita mula dengan soalan dulu: "Eh kau bagi anak kau minum susu apa?"


Then kita dengar dia cakap apa.


Then kita tanya dia. "apa kebaikan susu tu? Apa keburukan susu tu?"


Bila dia bagi cukup info, kita cuba kaitkan dengan produk kita.


Ini dah nak masuk step 2.


Contohnya dia kata "Tu lah. Susu ni agak mahal. Teruk nak tanggun tiap bulan".


Jeng jeng jeng!


Sekarang kita KAITKAN dan fahamkan...


"Ooo ye ke. Sy faham. Duit bukan tumbuh kat pokok kan? Saya boleh rekomen susu yang murah, tapi anak suka minum. Nak tau ke?"


Kalau dia kata nak… baru kita masuk step 3. Menjual:-


"OK susu ni saya pun ambil juga. 

Manfaatnya: 

a) manfaat 1
b) manfaat 2
c) manfaat 3 

Susu ni bagus untuk: 

a) selesaikan masalah 1
b) selesaikan masalah 2
c) selesaikan masalah 3 

Saya ada stok. Nak beli dengan harga RM30?"

Tanya "Nak Beli?" <-- soalan yang berat untuk ditanya pada sesetengah orang... 


.. tapi mesti ditanya. Kalau tak tanya macamana orang nak beli?


So PRAKTIS dulu menjual cara ini pada kawan, rakan sekerja, jiran.


Bila kita dah pandai menjual cara ONE to ONE ini, baru kita ambil apa yang kita tahu ini dan gunakan teknologi untuk bagi lebih kencang.
Sumber: http://www.ideabiznet.com/2015/10/cara-mudah-untuk-menjual-sesuatu-produk.html

No comments:

Post a Comment

Jual ulam raih RM30,000 sebulan

KOTA BHARU: Kegigihan mengusahakan pelbagai jenis tanaman ulam-ulaman, nyata berbaloi buat seorang wanita apabila meraih pendapatan lumayan,...