Carian Maklumat Di Sini...

Google

Bagaimana Untuk Mendapatkan Kelulusan AdSense Dengan Blog Baru

Permohonan Akaun Google Adsense

Google AdSense adalah salah satu rangkaian iklan yang terbaik untuk jana pendapatan daripada laman web atau blog. Ia adalah 90% lebih baik daripada mana-mana program pengiklanan CPC lain. Ia menawarkan penerbit CTR tertinggi bagi setiap laman web. Penerbit boleh membuat banyak pendapatan setiap hari dari Google Adsense. Setiap webmaster baru mempunyai impian untuk jana wang daripada laman web beliau dengan rangkaian iklan ini. Tetapi malangnya, ramai daripada mereka gagal. Adsense telah memperkenalkan beberapa peraturan dan syarat-syarat yang ketat. Ia seolah-olah sukar untuk mendapatkan kelulusan Adsense untuk blog kita sendiri. Tetapi, kita tahu tiada apa yang mustahil.
Berita baiknya adalah "Mendapatkan Kelulusan Google Mengenai Permohonan Akaun AdSense dengan Blog Baru adalah sangat mudah", jika anda mengikuti beberapa peraturan asas dari permulaan blog anda sehingga yang lain-lain. Dengan mengikut peraturan asas ini, sesiapa sahaja boleh memohon akaun AdSense dan kemudiannya dapat diluluskan.

Kaedah-kaedah Asas Permohonan AdSense.

Sediakan Blog Anda Sebelum Memohon Google Adsense:

Moderator Google Adsense perlu mengesahkan dahulu sekiranya blog anda memenuhi syarat yang diperlukan. Pertama sekali, anda perlu pastikan blog anda bersedia untuk proses ini. Semak dulu blog anda bagi keperluan ini. Sekarang, terdapat beberapa keperluan asas awal yang diumumkan oleh pasukan AdSense, dan terdapat beberapa unsur diketahui dan helah yang boleh kita guna. Sebagai contoh, di laman rasmi ini ia menyebut bahawa bagi negara-negara seperti Malaysia, penerbit perlu memiliki laman web berumur 6 bulan minimum. Ramai penulis blog Malaysia telah mendapat kelulusan dengan domain satu bulan. Satu-satunya perkara yang benar-benar perkara di sini adalah "Kualiti". Mari kita lihat faktor-faktor yang akan membuat blog anda bersedia untuk AdSense:

Tulis kandungan yang berkualiti tinggi:

"Content is King" bermaksud "Kandungan adalah Raja". Konten atau isi kandungan sesebuah blog yang berkualiti tinggi dikenal pasti sebagai kandungan unik, dihiasi, dinyatakan dan jelas kandungan bersepadu dianggap sebagai lengkap pada mata enjin carian. Sesetengah black hat webmaster berkata, menyalin kandungan pes hanya antara 100-200 perkataan adalah mencukupi.
Saya boleh memberi jaminan sekiranya anda melakukan copy and paste kandungan orang lain maka perjalanan anda bersama Google Adsense akan berakhir. Perlu diingat, Google AdSense tidak meluluskan blog dengan salinan ditampal kandungan hak cipta orang lain. Blog post yang dioptimumkan harus 100% unik dan ke atas 500-600 perkataan. Jadi, sentiasa menulis post blog melebihi had ini dan ia mestilah unik yang jelas dan ditentukan oleh topik dibincang.

Mengoptimumkan Blog Post dengan Meta Tags dan Make It Search Engine Friendly:

Perlu mengoptimumkan keunikkan blog post anda dengan Meta Tajuk/ meta tag dan Penerangan Tag/ description tag. Tag meta menggambarkan atau menerangkan kandungan kepada crawler bots. Sememangnya mustahil untuk lembaga editorial AdSense untuk periksa setiap laman web tunggal yang telah memohon kelulusan AdSsense. Google akan menggunakan bot crawler mereka. Bot-bot ini akan menyemak setiap jejak di blog anda. Kerana itulah anda perlu memastikan segala yang diperlukan ada pada laman web anda.
Perlu diingat bahawa Title Meta anda harus antara 69 karektor (termasuk ruang), dan Meta Penerangan hendaklah antara 156 karektor (termasuk ruang). Jika anda menggunakan platform seperti WordPress atau Blogger, berikut adalah dua pemandu yang akan meliputi semua keperluan SEO asas:
  • Mempunyai kandungan yang mencukupi :

Anda siapkan kandungan yang mencukupi bagi setiap halaman dan kategori. Secara keseluruhan, anda harus mempunyai 15-30 posting blog di seluruh blog anda. Ini bukan satu pengisytiharan rasmi. Tetapi, saya cadangkan semua orang untuk sekurang-kurangnya perlu mempunyai sekurang-kurangnya 3-4 posting dalam kategori setiap, tag dan halaman. Google Adsense rekomen supaya kita mesti bina kandungan yang mencukupi dalam setiap laman web tunggal. Jadi, kita perlu tambah kandungan dalam semua halaman dan kategori. Sepatutnya tidak ada mana-mana halaman kosong tanpa apa-apa kandungan. Dan semua posting ini perlu lulus pada kadar panjang minimum 500-600 patah perkataan.
  • Umur domain blog mestilah sekurang-kurangnya 6 Bulan:

Seperti yang saya nyatakan di atas, di sesetengah negara seperti Malaysia, termasuk India dan China, satu-satu domain hendaklah berumur 6 bulan keatas untuk memohon Akaun AdSense. Namun bagaimanapun sesetengah domain blog yang berumur kurang daripada enam bulan dapat kelulusan. Ini bermakna umur blog bukanlah requirement tetap, sekiranya konten blog anda amat berkualiti dan unik lebih daripada 15 laman anda sudah boleh untuk apply akaun Google adsense.
  • Gunakan Root Domain:

Anda perlu sentiasa memohon menggunakan domain akar seperti yourdomain.com. Tidak blog.yourdomain.com.
Pilih Imej Kandungan Original/Terbaik: Google Adsense tidak meluluskan blog jika mereka bawa kandungan yang dilindungi oleh hak cipta terpelihara. Hak Cipta terpelihara bermakna perkara yang telah disalin dari direktori lain tanpa kebenaran mereka. Anda akan buat kesalahan setiap kali memilih imej dan mengambil bulat-bulat dari blog lain. Sesetengah orang hanya pergi ke direktori imej, mengambil imej sesuai mereka dan memuat naik ini di blog mereka. Adakah mereka pernah memeriksa jika ia mempunyai kebenaran untuk menggunakan ini?

  • Reka bentuk dan struktur Blog yang baik:

struktur blog adalah struktur asas blog anda. Jadi, pastikan bahawa anda mempunyai header yang baik mencari, kawasan kandungan, sidebar, footer, dan lain-lain Sentiasa berfikir bagaimana pengunjung berfikir, struktur bagaimana yang mereka suka, senang untuk buat navigasi. Jika lulus bahagian itu maka Adsense pasti akan suka. Kesan pertama adalah pada reka bentuk blog, dan anda boleh pilih dari mana-mana template profesional (percuma atau berbayar), dan gunakannya di blog anda.
  • Periksa sama ada Blog Anda tidak disekat oleh Google:

Pastikan bahawa, blog anda tidak disekat oleh Google. Kerana Adsense akan menyemak statistik blog anda pada enjin carian mereka. Hanya mencari "site: yourdomain.com" di Google. Jika anda mengetahui hasil carian, blog anda tidak disekat. Tetapi, jika tidak anda, ia disekat.
  • Tidak Mempunyai kandungan Adsense yang dilarang:

Program Adsense telah dengan secara langsung beritahu bahawa, laman web yang berkaitan dengan kandungan dewasa, kandungan yang dilindungi hak cipta, kandungan yang berkaitan dengan alkohol dadah, penggodaman kandungan retak, kandungan ganas, senjata berkaitan kandungan dan kandungan haram yang lain tidak akan diluluskan.

No comments:

Post a Comment

Jual ulam raih RM30,000 sebulan

KOTA BHARU: Kegigihan mengusahakan pelbagai jenis tanaman ulam-ulaman, nyata berbaloi buat seorang wanita apabila meraih pendapatan lumayan,...